CC Pack. Thinking fresh.

Loading

CC Pack


Uppdragsgivare:

CC Pack ingår i AR Packaging som är en internationellt verksam koncern inom förpackningar för främst dagligvaruhandel och läkemedel/medicin.
CC Pack utvecklar och tillverkar tråg och förpackningar för framförallt snabb- och färdigmat industrin i Europa.
I Tibro, där CC Pack är verksmamma, tillverkar man t ex flest formpressade kartongtråg i Europa och totalt mer än 300 miljoner enheter om året.
CC Pack har 35 medarbetare, omsätter 12 MEUR varav hälften exporteras.

 

Uppdraget:
Brandplanner fick uppdraget att skapa ett kommunikationskoncept för varumärket och att utifrån det utveckla och producera en ny hemsida för CC Pack.

 

Brandplanners roll:
Varumärkesrådgivare, -strateg, koordinator och projektledare.

 

Samarbetet:
Strategi & Text Johan Belin. Design Styrbjörn Lyberg. Foto Anna Hult. Stylist Louise Ljung. Webplatsen Kodexe.

 

Om Brandplanner:
”Nu har vi en hemsida som verkligen speglar vilka vi är och vad vi står för, inte bara vad vi gör. Vårt nya "brand statement" Thinking Fresh sammanfattar oss väl och faktiskt även Brandplanners sätt att jobba.”


Christoffer Olbrich, Managing Director, CC Pack


CCPACK.SE